Coraz bardziej zaawansowane metody oszustw, jakimi posługują się przestępcy, stają się poważnym zagrożeniem dla użytkowników bankowości internetowej. Niekiedy dzwonią oni podszywając się pod pracowników banków, co whprowadza w błąd wiele osób. W ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji”, prowadzonej przez różne instytucje związane z sektorem bankowym oraz Policję, przekazano ważne informacje na temat bezpieczeństwa. Specjaliści wskazują, jak rozpoznać oraz jak się bronić przed potencjalnymi oszustwami.
W ostatnim czasie zauważalny jest wzrost liczby przypadków spoofingu, czyli oszustw polegających na podszywaniu się pod zaufane numery telefonów. W tej sytuacji przestępcy mogą wyświetlać podczas połączenia numer infolinii banku, co budzi niepokój i nieufność. Eksperci zwracają uwagę, że rozmowy telefoniczne, w których prosi się o przelanie pieniędzy czy ujawnienie poufnych danych, mogą być pułapką, mającą na celu wyłudzenie informacji. Warto pamiętać, że banki nigdy nie żądają takich danych przez telefon.
W odpowiedzi na rosnące zagrożenie, Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości oraz Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, współpracując z Policją, udostępnili szereg wskazówek dla klientów banków. Do najważniejszych należy nigdy nie podawanie przez telefon danych do logowania oraz unikanie działań pod presją czasu. W przypadku wątpliwości zawsze warto skontaktować się z infolinią banku. Działania te mają na celu ochronę użytkowników przed wyłudzeniami i zwiększenie świadomości na temat zagrożeń w sieci.
Źródło: Policja Zawiercie
Oceń: Bezpieczeństwo w sieci: Ostrzeżenia przed spoofingiem
Zobacz Także